zondag 18 maart 2007

De vakantie is voorbij

Gisteren (zaterdag) goed naar huis gekomen. Nog even getwijfeld of ik heel erg vroeg wilde vertrekken, maar nog even lekker ontbijten leek mij een beter idee. Vrijdagavond al haast alle bagage in de auto geladen (die in de afgesloten parkeergarage stond), dus kon ik na de broodjes en de nog warme croissants gaan vertrekken. Eerst nog wel even getankt (V-Power van Shell [laat Wim het maar niet horen] en toen om 07:45 op weg. In Zwitserland erg rustig, maar wel heel erg op de snelheid gelet. Laatste stukje maar niet over Basel, maar bij Rheinfelden er reeds af en zo binnendoor naar de A5 richting Kalsruhe (was ik eerder in Duitsland en van die snelheidsbeperking af). In het begin van de A5 mag je nog snelheid maken, maar al snel komt er een bord met 120km/u per uur. En die weet ik nog van vorig jaar. Toen ging ik daar met 160km/u langs en stond ik mooi op de foto. Echter de foto (en de bekeuring) is nooit meer aangekomen. Op mijn scherm staat nog steeds de route dwars door Frankrijk, Luxemburg en België en op de route die ik eigenlijk wil afleggen (LinkRheinische Autobahn) staan volgens het systeem verschillende files en is er zelfs sprake van een wegafsluiting. Echter de radio roept andere dingen en ik denk:”Ach voor de Audi is het ook weekend” en ik ga gewoon mijn eigen gang en negeer zijn filevoorspellingen. Uiteindelijk blijken het toch allemaal spookfiles te zijn (ik denk uitgezonden door de Franse tolwegautoriteiten) en de wegafsluiting was er wel, maar die gold voor de oprit naar de A61 toe. Sommige stukken kunnen we met gemak de 210 halen en hier en daar zelfs overtreffen. Ik merk alleen nu niets meer van het lagere verbruik van de V-Power diesel. De Total pomp op Brohtal is mijn laatste stop. Het is dan nog ca 300km naar huis, dus dat moet te doen zijn. Files nog steeds niet gehad. En net voor 16:30 arriveer ik dan ook bij de Wijnbrugstraat. En op de minuut nauwkeurig dezelfde reistijd als de heenweg. Ook 8 uur en 3 kwartier over de 945km (in tegenstelling tot de eerder vermelde 955km). De vakantie zit erop en de kleur ook mag ik wel zeggen. Goed voor de foto’s voor het jaarverslag.

Vandaag (zondag) dan maar alles opruimen. Dus geen filmpje van de mooie bergen met sneeuw. Dan maar één vanuit het raam met het uitzicht over Rotterdam.

Ik dank iedereen voor de vele leuke reacties en tot de volgende vakantie met bijbehorende BLog.

Ciao, Peter.
NB hier dan nog een klein filmpje van Flims zelf.

Geen opmerkingen: